התעמלות במים לגיל השלישי

להתעמלות במים ישנם יתרונות בריאותיים רבים והם מתאימים לכל אחד ואחת בכל גיל וללא הצורך לדעת לשחות. מלבד שיפור הכושר הגופני, המים נותנים הרגשה מחודשת לגוף, מרץ ואנרגיה ומשפרים את המצב הנפשי.

השיעור מתבצע בבריכה מחוממת ומקורה לכל אורך השנה. הקבוצות הינן קבוצות קטנות ואינטימיות דבר המאפשר התמקדות של המדריך בכל אחד ואחת.

בזכות כוח הציפה, הגוף במים שוקל רק כ-10% ממשקלו דבר המהווה סביבה אידיאלית לפעילות גופנית לגיל השלישי שכן כך ניתן להוריד עומס מהמפרקים ומהעצמות תוך חיזוק השרירים והשלד, הגדלת טווחי תנועה ושיפור היציבה, קואורדינציה ושיווי המשקל בסביבה תומכת.

במים התנועה איטית יותר ובשל כך נשלטת ומבוקרת יותר ומתאפשרת עבודה בהתנגדות גדולה יותר מאשר מחוץ למים. הפעילות משלבת עבודה בעצימות שונה, התנגדות משתנה, שיפור סיבולת לב ריאה, הורדת לחץ דם ועבודה מרגיעה. השילוב של כל אלו משפר את המצב הנפשי, מפחית מתח, חרדה ודיכאון ומשפר את איכות השינה.

הסביבה התומכת והנעימה של המים מקלה על הפעילות הגופנית ומאפשרת התמדה לפרק זמן ארוך ולאורך כל ימות השנה. הפעילות כוללת הליכה במים תוך שימוש בכוח ההתנגדות של המים, שימוש באביזרי ציפה שונים, הדמייה של אופניים, תרגילי נשימה ובטן ותרגילים לשיפור טווח התנועה של המפרקים וחיזוקם. העבודה בקבוצות קטנות מאפשרת שימת דגש על הנחוץ לכל מתעמל ויחס אישי.