התעמלות במים לנשים בהיריון ולאחר לידה

מרכז ווטרדנס מציע התעמלות לנשים בהיריון במים בקבוצה קטנה ואינטימית ואווירה רגועה וחמימה. ההתעמלות במים בתקופת ההיריון מאפשרת הקלה משמעותית על תחושת הכבדות והעומס הפיזי, מאפשרת טווחי תנועה גדולים לשלד ולשרירים, הורדת המתח על המפרקים, עמוד השדרה והאגן ובו בזמן חיזוק השרירים, רצפת האגן, הידיים ושרירי החזה.

הסביבה התומכת של המים מקלה על ביצוע תרגילים שבסביבה יבשתית אינם אפשריים או קשים לביצוע. במתחם ווטרדנס משתמשים ביתרונות ובתכונות של המים לצורך יצירה של פעילות פיזית מתונה, תומכת, נכונה ואפקטיבית. לדוגמא חום המים תורם להרפיה שרירית בעוד שעבודה נגד התנגדות המים מאפשרת חיזוק שרירים.

המטרה אינה להיכנס לתוכנית אימונים מאומצת אלא לעזור לאישה לעבור היריון בריא וללא מכאובים, לחזק את הגוף לקראת הלידה, ולאפשר לה לחזור אל עצמה במהירות לאחריה.

השיעור מותאם לצרכיה של האישה ולשינויים הפיזיים וההורמונאליים המתרחשים בתקופת ההיריון. אנו משלבים תרגילי גמישות, חיזוק שרירים, רצפת האגן ובטן תחתונה, שיפור השליטה בגוף ושיווי משקל, תרגילי נשימה והרפיה להרגעת הגוף והנפש.

הפעילות תורמת לשיפור הרגשתה הכללית של האישה בעת השיעור ואחריו ויוצרת שגרה של פעילות פיזית תומכת במהלך ההיריון דבר שמקל על חזרה מהירה לכושר לאחר הלידה.

ההתעמלות במים לאחר הלידה מאפשרת להתמודד עם התופעות השונות המתרחשות בגוף האישה – הפגת עייפות מצטברת, חיזוק שרירים רפויים, ירידה במשקל העודף וכמובן לקחת שעה של התמקדות רק בעצמי ואגירת אנרגיה מחודשת. התנועתיות הבלתי מוגבלת במים מאפשרת ביצוע תנועות אשר אינן אפשריות ביבשה או אינן קלות לביצוע ביבשה. דבר זה עוזר לשיפור התנועתיות של הגוף, שיפור טווחי תנועה, חיזוק שרירי ליבה ויציבה, חיזוק הגוף באופן כללי, הרגעת הגוף והנפש ושיפור מצב הרוח.