שחיית תינוקות

שחיית פעוטות מתחילה מגיל שלושה חודשים ועד גיל ארבע.
הפעילות מתבצעת במים ביחד עם ההורים.

הטמפרטורה החמימה והאווירה הנעימה עוזרת להתפתחות התינוק  ומעשירה את זמן האיכות של ההורה עם הילד. הגירויים והאתגרים החדשים של המים: השהייה במים, השירה והמשחק מפתחים תגובה מידית בערנות, בשיתוף פעולה ובחיוך. חוסר המשקל והאפשרות להניע את האברים (מבלי להיות שרוע בעריסה) מלמדים את התינוק על יכולותיו הגופניות. הילד לומד לאהוב את המים ולהרגיש בהם בסביבה טבעית ובטוחה.

– השעורים מתקיימים בקבוצות קטנות.
– משך הפעילות כחצי שעה.
– החוג מתקיים פעם בשבוע, באופן רציף במשך כל ימות השנה.
– בשעות הבוקר ובהצהרים.

נשמח לראות אותך ואת תינוקך לומדים לשחות יחד אתנו.

הזמינו מפגש היכרות לשחיית תינוקות.

 

 

 

 

זוכרים את יום הלידה, כל המשפחה מתרגשת וההכנות ללידה וההתארגנות לקבלו בעיצומה, אך לאחר מספר חודשים ההתרגשות שוכחת מעט, התינוק הופך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום רב ההורים חוזרים לעבודה במידה וניתן והטיפול בתינוק הופך לכמעט שגרה, החוויה של לימודי שחייה עם הפעוטות מחזקת את הקשר בין ההורים לתינוק ובמיוחד שם לב לדגש של זמן איכותי ראוי עם הפעוט שזה אתה לומד לחוש שוב את המים.

שחיית תינוקות כפי שנאמר מחזקת את הקשר בין ההורה אשר מלווה את הפעוט כל זמן שיעורי השחייה בבריכה מחוממת ומקורה כך שהתינוק מרגיש את ההורה כל זמן השיעור, כמו כן לומד התינוק להסתדר במימד אחר שהוא המים, היכן שבילה את תשעת החודשים של ההריון ולפני שהספיק לשכוח את הרפלקסים הבריאים של תקופה זו, כגון הפסקת הנשימה מתחת למים כמו גם היכולת לנוע בחופשיות ולהתמתח לכל כיוון אפשרי במצב של ציפה במים תוך כדאי תמיכה של ההורה או מזרון מים יציב יחסית לגודלו הקטנטן.

לימוד שחיה לתינוקות מחזק את יכולת הפעוט ללמוד להסתדר בזכות עצמו כאשר הקורס מלמד את התינוק כבר בשלבים מוקדמים כי הוא חופשי ומסוגל להוביל את עצמו לכל מקום ובחופש תנועה מקסימאלי, כמובן שלאורך כל הלימוד מלווה את ההורה מורה מוסמך המכיר את יכולת התינוק ומעמיד לרשות ההורה תמיכה ע"י מתן הסברים מפורטים על תהליך לימוד השחייה ומהם השלבים אותם עובר הפעוט בזמן שיעור השחייה.

 

שחיית תינוקות ורפלקסים

תינוקות נולדים עם רפלקסים, חלקם מתפוגג עם הזמן עד שנעלם לגמרי.
בשחיית תינוקות אנו מקנים להורה ידע על הרפלקסים הטבעיים של התינוק וכיצד ניתן להיעזר בהם על מנת לאפשר לתינוק חוויה מהנה ומלמדת עד כמה שניתן .

לדוגמא: כאשר נניח אצבע בכף ידו של תינוק הוא אינסטנקטיבית יתפוס אותה בחוזקה . רפלקס זה מכונה "רפלקס פלמר".
בשיעורי שחיית תינוקות, אנו ממליצים להורה להיעזר ברפלקס זה להדגשת תחושת הביטחון אצל התינוק בעודו במים.
דוגמא נוספת: כשתינוק נאלץ לעצור את נשימתו (כשהוא מתחת למים) גופו מגיב ב"רפלקס תגובת הצלילה": ריאותיו מתנפחות, קצב פעימות הלב יורד ואספקת הדם ממוחזרת. בשיעור אנו מנחים את ההורה לעקוב אחר נשימות התינוק בתרגול, בעיקר בזמן ההתהפכויות (מהבטן לגב או להיפך) ובמקרה והנשימה נעשתה איטית מהרגיל או רדודה להמתין עם התרגול.
"רפלקס ההזדקפות ": כאשר מניחים תינוק על גבו הוא מנסה להחזיר את ראשו למצב זקוף. אותו הדבר יקרה כשהתינוק מונח על הבטן, כמו בלימודי הציפה בבריכה.
הורה יכול למנוע רפלקס זה בצורה הפשוטה של הנחת יד תחת ראשו של התינוק, המגע בראש התינוק מקנה לו תחושת ביטחון ותמיכה ומונע את התגובה הרפלקסית.
"רפלקס החיפוש" הוא הרפלקס שגורם לתינוק שנגעו בפיו או בלחיו, לפתוח את פיו ולכוון את ראשו לכוון המגע, בשאיפה לינוק.
בזמן השחייה בבריכה כדאי להיות מודעים לרפלקס ולהימנע מלגרות אותו כדי לא לגרום לתינוק לשתות מים באופן בלתי צפוי וגם כדי למנוע מהתינוק תסכול על שאינו יכול לינוק.
היעדר רעידות וצמרמורת: כשקר, משדר מוחנו מסר שגורם לכלי הדם להתכווץ ולהוריד את זרימת הדם לאיזורים פחות חיוניים בגוף, מה שמאפשר לאיברים החיוניים להישאר חמים. אדם מבוגר יחוש במצב זה ברעידות של השרירים שנועדו לייצר חום על מנת לחמם את הגוף. בניגוד למבוגרים, תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם, אינם רועדים ולכן מומלץ להורה לשים לב לסימני קור מהתינוק כגון: שפתיים כחולות, אי שקט, בכי וחיוורון.
ברגע היציאה מהבריכה יש לוודא שהתינוק מוגן מרוח ולייבשו במגבת.
הרפלקסים הם בטבעו של התינוק, אך מרגע שהם נשכחים, קשה עד בלתי אפשרי לשחזר את התגובה על ידי למידה.

זו הסיבה שלימודי שחייה יהיו קלים ונעימים לתינוקות ופעוטות, אך אם "נאחר את הרכבת", נצטרך לחכות כמה שנים עד שנוכל ללמד את הילד באופן מתודי דברים שגופו שכח כבר מזמן.
בשחיית תינוקות ההורה והתינוק מקבלים כלים להתמודדות עם עולם המים,
כלים אלו ילוו את התינוק כל חייו.